KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Finansoaktywni 2021 – zwycięzcy konkursu wybrani!

  • Jesteśmy w gronie 10 finalistów VII edycji konkursu edukacyjnego Finansoaktywni „Misja: Podatki. To się opłaca” 
  • Zadaniem konkursowym było stworzenie filmu o podatkach i ich znaczeniu w naszym codziennym życiu 
  • Tegoroczna edycja programu cieszyła się rekordowym zainteresowaniem. Aż 656 zgłoszonych szkół do programu i 246 zgłoszeń konkursowych 

Animacja z udziałem Barbie, piosenka raperska o podatkach i talk show w iście amerykańskim stylu! Uczniowie z całej Polski zaskoczyli jurorów konkursu niesamowitą kreatywnością. Kapituła konkursu miała nie lada wyzwanie. Tym bardziej, że do konkursu zgłosiła się rekordowa liczba zespołów z całej Polski. Film o podatkach w roli głównej przygotowało aż 246 zespołów uczniowskich. Podczas obrad kapituła zwracała uwagę na wiele aspektów. Ważna była m.in. pomysłowość, oryginalność filmu konkursowego, ciekawe przedstawienie potrzeby płacenia podatków oraz wskazanie obszarów, które są z nich finansowane. Wybrano 10. najlepszych prac. 

 

Lista dziesięciu uczniowskich zespołów, które poradziły sobie najlepiej z zadaniem konkursowym (wśród dziesięciu zespołów, dwa zespoły są
z naszej szkoły): 

  • film pt. „Podatkowo: Kopytkowo” – autorem jest uczeń Szkoły Podstawowej nr 120 im. Konstytucji 3 Maja w Łodzi. Film w zabawny sposób przedstawia losy mieszkańców gminy, w której nie płaci się podatków. W finale większość mieszkańców nie jest zadowolona z obecnego życia i chce wrócić do czasów, kiedy płacili podatki. 

AUTOR:Maksymilian Balcerowski, uczeń klasy 8c 

  • film pt. „PODATKI SĄ WAŻNE” – autorami są uczniowie Szkoły Podstawowej nr 8 im. Jana III Sobieskiego w Świętochłowicach. Konstrukcja filmu – dowcipna i obrazowa – opiera się na napisanym przez uczniów wierszu. W filmie zaprezentowane zostały negatywne skutki braku płacenia podatków oraz pozytywny wpływ podatków na życie każdego z nas. 
  • film pt. „Podatkowa podróż” – autorami są uczniowie Zespołu Szkolno-przedszkolnego w Serbach. Troje uczniów szkoły podstawowej z niewielkiej miejscowości postanowiło podjąć dyskusję na temat podatków. Jeden z nich usilnie upierał się, że płacenie podatków jest niesprawiedliwe, i że państwo zabiera ludziom ich ciężko zarobione pieniądze. Chcąc rozwiać jego wątpliwości koleżanka zabrała wszystkich w tajemniczą podatkową podróż. 
  • film pt. „Podatki dla nas” – autorkami są uczennice Szkoły Podstawowej im. 1 Pułku Strzelców Podhalańskich AK w Gaboniu. Film to połączenie animacji z otaczającą rzeczywistością. Uczennice w bardzo dokładny sposób pokazały korzyści płynące z płacenia podatków. 
  • film pt. „Bajkowe podatki” – autorką jest uczennica Szkoły Podstawowej nr 120 im. Konstytucji 3 Maja w Łodzi. Film to krótkie, animowane przybliżenie, czym są podatki, jakie są ich rodzaje i co dzięki nim zyskujemy. W filmie pojawia się grono bajkowych postaci, a Ken próbuje wytłumaczyć Barbie czym są podatki. 

AUTORKA:Weronika Pałyga, uczennica klasy 7b 

  • film pt. „BOHATER DRUGIEGO PLANU – PODATEK!” – autorkami są uczennice Szkoły Podstawowej nr 2 im. Juliusza Słowackiego w Starym Sączu. Film ma formę ciekawej animacji połączonej z relacją i scenką rodzajową. Uczennice obaliły mity dotyczące podatków i pokazały istotę ich płacenia. 
  • film pt. „Podatki. To się opłaca – od zawsze” – autorami są uczniowie Szkoły Podstawowej w Gortatowie z siedzibą w Szczuce. W filmie wyruszamy w pełną przygód podróż do czasów średniowiecza. Uczniowie pokazali, jak daniny, cła i myta wpłynęły na rozwój Polski i dlaczego płacenie podatków jest tak ważne dla wspólnego dobra także dzisiaj. 
  • film pt. „Na co wydawane są pieniądze z budżetu powiatu?” – autorami są uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. ks. Jana Twardowskiego w Pruszkowie. Film to połączenie rysunku z przedstawieniem zalet płynących z płacenia podatków. Uczniowie pokazali, że uczciwe płacenie podatków zapewnia wszystkim dobre i bezpieczne życie. 
  • film pt. „Warto płacić podatki” – autorami są uczniowie Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Września 1939 r. w Jordanowie. Film ma charakter reportażu.  Uczniowie przeprowadzili wywiady z Burmistrzem Miasta, Dyrektorem Szkoły Podstawowej, Dyrektorem Miejskiego Przedszkola, a także członkami Ochotniczej Straży Pożarnej, aby udowodnić jak ważne są pieniądze publiczne pozyskane z podatków. Wywiady poprzedzone są krótkimi wierszykami. 
  • film pt. „Współpraca się opłaca” – autorami są uczniowie Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych nr 5 w Poznaniu. W filmie wykorzystano konwencję komiksu i awatarów oraz serwisu informacyjnego. Uczniowie poruszyli najważniejsze kwestie dotyczące podatków.