Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Let’s play and revise – grywalizacja na lekcjach języka angielskiego

Adresatami innowacji są uczniowie klas VIb i Va. Innowacja będzie zrealizowana w ramach dodatkowego koła języka angielskiego.  

Grywalizacja w edukacji to stosowanie elementów gier w celu zwiększenia zaangażowania uczniów w proces nauki. Ma ona na celu motywowanie uczniów do nauki poprzez wprowadzenie mechanizmów, takich jak systemy nagradzania, rywalizacja i wyzwania. Dzięki grywalizacji, uczenie się staje się przygodą, co zwiększa efektywność procesu nauki. 

Dodatkowo, grywalizacja pozwala na indywidualizację procesu nauczania, ponieważ uczniowie mogą pracować w swoim tempie i dostosowywać poziom gry do swoich potrzeb. Grywalizacja również rozwija umiejętności społeczne, takie jak współpraca i fair-play w rywalizacji.  

Głównym celem programu jest rozwijanie umiejętności uczniów, wykorzystywanie aktywnych metod nauczania i tworzenie angażujących zajęć. 

Zakres treści, formy realizacji: 

  • Wykorzystanie gier rozwijających koncentrację i pamięć. 
  • Wprowadzenie gier narracyjnych kształtujących umiejętność komunikacji w języku angielskim. 
  • Tworzenie gier zespołowych celem zwiększenia konkurencyjności i podejmowania wspólnych działań. 
  • Wykorzystanie narzędzi TIK podczas zajęć: 
  • wykorzystanie aplikacii Blooket, Quizizz, Kahoot do tworzenia gier edukacyjnych. 
  • rozwiązywanie testów i quizów interaktywnych sprawdzających zdobyta wiedzę. 

Na zajęciach będą wykorzystywane zróżnicowane typy gier, część z nich uległa modyfikacji na potrzeby wprowadzonej innowacji. 

  • Gry planszowe (5 seconds, Color addict, Dobble) 
  • Gry narracyjne  (Dixit, Duplik, Wheel Fortune) 
  • Gry interaktywne (Memory, Crypto Hack, Fishing frenzy Racing, Deceptive Dinos, Gold Quest) 
  • Storytelling w grach. 

Przewidywane efekty: 

  • uczniowie nabędą umiejętności rozwijania zdolności językowych zwłaszcza komunikacyjnych, 
  • uczniowie poznają narzędzia TIK i potrafią wykorzystać je w praktyce, 
  • uczniowie rozwiną kompetencje miękkie: komunikację, współpracę, determinację i kreatywność. 

 

autor: Anetta Trzmielak