Pedagog/ psycholog
Pedagog szkolny Małgorzata Sobieska
Godziny pracy:
Poniedziałek: 8.00 – 13.30
Wtorek: 8.00 – 10.30, 11.30 - 13.30
Środa 8.00 – 13.15
czwartek 11.00 – 16.00
piątek 8.00 – 10.45
Psycholog szkolny Monika Dubas-Miciuk
Godziny pracy:
Środa 9.00 – 15.00
Psycholog szkolny Anna Ośmiałowska
Godziny pracy:
czwartek 8.00 – 12.00
piątek 12.00 – 16.30
Pedagog specjalny Monika Jurkiewicz
Godziny pracy:
Poniedziałek: 12.00 – 15.00
Wtorek: 8.00 – 10.30, 14.00 - 15.00
Środa 12.00 – 15.00
czwartek 9.30 – 12.00
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w Szkole Podstawowej nr 120 w Łodzi:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w SP 120 polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne i nieodpłatne.
Dyrektor szkoły ustala wymiar godzin poszczególnych form pomocy, biorąc pod uwagę wszystkie godziny, które w danym roku szkolnym mogą być przeznaczone na ich realizację.
Oznacza to, że zakres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej zależny jest od zasobów własnych szkoły, tj. jej możliwości godzinowych i kadrowych. Liczba uczniów uczęszczających na poszczególne formy zajęć określona jest rozporządzeniem: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – nie więcej niż 5 uczniów, zajęcia logopedyczne – nie więcej 4 uczniów, zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze i zajęcia rozwijające zainteresowania – nie więcej 8 uczniów.
W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem podczas zajęć obowiązkowych oraz pozalekcyjnych w formie:
· zajęć rozwijających uzdolnienia;
· zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
· zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych,
· warsztatów;
· porad i konsultacji.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest również rodzicom uczniów i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.
Przy planowaniu udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej uwzględnienia się zalecenia zawarte w orzeczeniach i opiniach poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz wyniki obserwacji pedagogicznej, w trakcie bieżącej pracy z uczniem w celu rozpoznania szczególnych uzdolnień lub trudności w uczeniu się ( w przypadku uczniów klas I–III – ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się).
Zadania wychowawcy klasy:
Wychowawca planuje i koordynuje udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno - pedagogicznej w tym ustala formy udzielanej pomocy oraz okres i wymiar ich udzielania.
Rodzice zostają pisemnie poinformowani, na jakie formy zajęć został zakwalifikowany uczeń.
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 9 sierpnia 2017 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Dz.U. z 2020r., poz.1280