Pedagog/ psycholog
Pedagog szkolny Małgorzata Sobieska
Poniedziałek 800 – 1320
Wtorek 930 – 1145;1445– 1600
Środa 900 – 1320
Czwartek 800 – 1300; 1345– 1445
Piątek 800 – 1220
Pedagog specjalny Monika Jurkiewicz
Poniedziałek 1100 – 1500
Wtorek 1100– 1600
Środa 1200 – 1400
Czwartek 1300 – 1400
Piątek 1100 – 1200
Psycholog szkolny Piotr Okraska
Poniedziałek 1200 – 1500
Wtorek 900 – 1200
Środa 1100 – 1500
Czwartek 830 – 1030
Piątek 800 – 1100
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w Szkole Podstawowej nr 120 w Łodzi:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w SP 120 polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne i nieodpłatne.
Dyrektor szkoły ustala wymiar godzin poszczególnych form pomocy, biorąc pod uwagę wszystkie godziny, które w danym roku szkolnym mogą być przeznaczone na ich realizację.
Oznacza to, że zakres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej zależny jest od zasobów własnych szkoły, tj. jej możliwości godzinowych i kadrowych. Liczba uczniów uczęszczających na poszczególne formy zajęć określona jest rozporządzeniem: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – nie więcej niż 5 uczniów, zajęcia logopedyczne – nie więcej 4 uczniów, zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze i zajęcia rozwijające zainteresowania – nie więcej 8 uczniów.
W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem podczas zajęć obowiązkowych oraz pozalekcyjnych w formie:
· zajęć rozwijających uzdolnienia;
· zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
· zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych,
· warsztatów;
· porad i konsultacji.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest również rodzicom uczniów i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.
Przy planowaniu udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej uwzględnienia się zalecenia zawarte w orzeczeniach i opiniach poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz wyniki obserwacji pedagogicznej, w trakcie bieżącej pracy z uczniem w celu rozpoznania szczególnych uzdolnień lub trudności w uczeniu się ( w przypadku uczniów klas I–III – ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się).
Zadania wychowawcy klasy:
Wychowawca planuje i koordynuje udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno - pedagogicznej w tym ustala formy udzielanej pomocy oraz okres i wymiar ich udzielania.
Rodzice zostają pisemnie poinformowani, na jakie formy zajęć został zakwalifikowany uczeń.
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 9 sierpnia 2017 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Dz.U. z 2020r., poz.1280