Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

“Przyroda uczy, bawi i relaksuje - obcując z nią świetnie się czuję!”

Założenia ogólne: 

  • Raz w miesiącu będę wybierała się z dziećmi do pobliskiego parku lub lasu, w którym  uczniowie będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie, poznawać gatunki roślin i zwierząt, a także stymulować motorykę małą i dużą. 
  • Podczas każdego ze spacerów będę zbierała z uczniami różne dary przyrody np. patyki, kasztany, żołędzie, kamienie, , grzyby, z których dzieci przygotują zabawki, instrumenty, przetwory w celu pobudzenia kreatywności i samodzielności. 
  • Zebrane dary natury posłużą także do kształtowania umiejętności przeliczania, logicznego myślenia a także stymulowania motoryki małej i zajęć z elementami Terapii Ręki. 
  • Podczas zajęć będę kładła duży nacisk na integrację grupy, prawidłowe relacje między uczniami, budzenie empatii i przestrzeganie norm społecznych. 
  • Uczniowie będą rozwiązywać różne zadania, zagadki i pokonywać tory przeszkód, które będą pobudzać rozwój myślenia logicznego i przyczynowo-skutkowego. 

 

Cele główne: 

  • Usprawnienie umiejętności poznawczych poprzez kontakt z przyrodą; 
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem i codziennym napięciem; 
  • Stymulacja motoryki małej i dużej; 
  • Kształtowanie samodzielności; 
  • Pobudzanie empatii i poczucia odpowiedzialności za przyrodę. 

  

  

Cele szczegółowe (uczeń): 

  • Stosuje się do zasad bezpieczeństwa podczas spacerów z klasą; 
  • Poznaje gatunki roślin, zwierząt, grzybów; 
  • Wymienia gatunki roślin i grzybów jadalnych i trujących; 
  • Stosuje się do zasad bezpieczeństwa w stosunku do dzikich zwierząt, nieznanych roślin; 
  • Współpracuje w grupie stosując się norm społecznych; 
  • Dzieli się z innymi środkami dydaktycznymi i zasobami; 
  • Pomaga rówieśnikom jeśli zachodzi taka potrzeba; 
  • Używa zwrotów grzecznościowych; 
  • Przelicza przy pomocy liczmanów w zakresie 100; 
  • Mierzy i porównuje długość; 
  • Waży i porównuje ciężar; 
  • Tworzy zbiory, sortuje; 
  • Korzysta z atlasów w celu ustalenia gatunku nieznanej rośliny/zwierzęcia; 
  • Prosi o pomoc w sytuacji trudnej; 
  • Wymienia sposoby w jakie można zadbać o las/park i jego mieszkańców zależnie od pór roku; 
  • Wykonuje przetwory według instrukcji zachowując zasady bezpieczeństwa i higieny; 
  • Wykonuje ludziki z żołędzi i kasztanów; 
  • Poznaje nowe struktury i opisuje je wypowiadając się pełnym zdaniem; 
  • Pokonuje tor przeszkód; 
  • Szanuje przyrodę i jej zasoby; 
  • Radzi sobie w sytuacjach stresowych stosując techniki relaksacyjne; 
  • Wykonuje domek dla owadów według instrukcji i wyjaśnia celowość jej powstawania; 
  • Odgaduje zagadki słowne na temat roślin i zwierząt; 
  • Wymyśla rymy do podanego przez nauczyciela słowa; 
  • Korzysta z dostępnych środków i kreatywnie je wykorzystuje w celu wykonania zaprojektowanego przez siebie kamyczka. 

 

autor: Justyna Radzbanek