Półkolonie zimowe 2019

Relacja z półkolonii

11 lutego. Dzień pierwszy.

W poniedziałek 11 lutego rozpoczęła się nasza przygoda z półkoloniami zimowymi. Po zapoznaniu się z naszymi prawami i obowiązkami braliśmy udział w warsztatach prowadzonych przez Klub Karate Shotokan Kachi. Było to połączenie wiedzy z praktyką z zakresu sztuk walki. Nauczyliśmy się jak bezpiecznie upadać w sytuacji, gdy ktoś nas zaatakuje i ćwiczyliśmy podstawowe chwyty. Po wysiłku fizycznym przyszedł czas na podsumowanie zasad. Wykonaliśmy pracę półkolonijne znaki zakazu i nakazu. Do końca dnia działaliśmy plastycznie, poszerzaliśmy swoje zainteresowania komputerowe i braliśmy udział w grach zespołowych. Pierwszy dzień półkolonii minął bardzo wesoło. Czekamy na kolejne dni pełne zabawy i uśmiechu.

12 lutego. Dzień drugi.

Drugi dzień naszej przygody rozpoczął się od przypomnienia zasad obowiązujących podczas wyjścia. Bogaci w wiedzę wyruszyliśmy w podróż do kina Cinema City, gdzie obejrzeliśmy bajkę Asterix i Obelix. Tajemnica magicznego wywaru. Po powrocie do szkoły, posileni smacznym obiadem przystąpiliśmy do działań plastycznych. Z masy solnej wykonaliśmy świeczniki o dowolnym kształcie. Kiedy kolorowe, obsypane brokatem dzieła rozpoczęły proces wysychania, my spotkaliśmy się z funkcjonariuszami policji. Przybliżono nam temat bezpieczeństwa w życiu codziennym, a także mieliśmy możliwość zasiąść w prawdziwym radiowozie. Dzień zakończyliśmy tak bardzo lubianą aktywnością fizyczną na sali gimnastycznej.

13 lutego. Dzień trzeci.

Poranek trzeciego dnia półkolonii przywitał nas śniegiem, który na szczęście nie przeszkodził w podróży do Ośrodka Działań Ekologicznych Źródła, gdzie mieliśmy przyjemność uczestniczyć w warsztacie pt. Zabawka z różnych stron świata. Podczas zajęć nasi półkoloniści wykonali samodzielnie 3 zabawki. Najwięcej zadowolenia wywołał tzw. kulkołap wykonany z papierowego kubeczka, folii aluminiowej i włóczki. Każdy stworzył również laleczkę, która w innych kulturach ma magiczną moc. Powierzamy jej bowiem swoje zmartwienia. Następnie należy włożyć laleczkę pod poduszkę a ona zabierze nasze troski. Po powrocie do szkoły spędzaliśmy jeszcze aktywnie czas na sali gimnastycznej biorąc udział w grach zespołowych. Już jutro kolejny dzień pełen wrażeń, na który już dziś nie możemy się doczekać.

14 lutego. Dzień czwarty.

Przygodę w czwarty dzień półkolonii rozpoczęliśmy od działań plastycznych. Dzień sprzyjał refleksji nad tym, czy mamy w swoim otoczeniu osobę, na którą zawsze możemy liczyć i zwrócić się do niej w trudnych chwilach. Właśnie dla takiej osoby wykonaliśmy upominek – ozdobny wazonik i walentynkę. Gdy nasze dzieła były gotowe udaliśmy się do Muzeum Sztuki MS2 gdzie uczestniczyliśmy w warsztacie „Kształcienie”. Po tym, jak dowiedzieliśmy się jak powstaje cień, stworzyliśmy własne stwory, przy użyciu latarki i dłoni. Następnie nastąpiła prezentacja naszych małych potworków. Zajęcia zakończyliśmy rysując na kliszy świat dla powstałych wcześniej stworzeń. To był dzień pełen zabawy i uśmiechu.

15 lutego. Dzień piąty.

Ostatni dzień pierwszego tygodnia półkolonii rozpoczęliśmy od tak wyczekiwanych przez dzieci zajęć komputerowych. Następnie udaliśmy się do Muzeum Tradycji Niepodległościowych, gdzie wykonywaliśmy patriotyczne zakładki do książek. Po działaniach plastycznych przyszedł czas na aktywność fizyczną. Wspólne zabawy z balonami, twister, gry zespołowe jeszcze bardziej zintegrowały naszą grupę. Z niektórymi widzimy się w kolejnym tygodniu ferii. Pozostałym dziękujemy za wspólną, bezpieczną zabawę i życzymy dalszego udanego wypoczynku.

18 lutego. Dzień pierwszy.

Pierwszy dzień półkolonii dzieci rozpoczęły od gier i zabaw ruchowych, które prowadził pan dr Łukasz Stoliński, jeden z najlepszych polskich fizjoterapeutów.
Następnie dzieci odbyły podróż do Meksyku. Wykonały samodzielnie meksykańskie krakersy, zapoznały się z krótką historią tego kraju.
Przygotowały w grupach flagę, mapę kulinarną i mapę zawierającą elementy kulturowe.
Na zakończenie warsztatów odtworzyły meksykańską legendę i dokonały degustacji swoich wypieków.

19 lutego. Dzień drugi.

Drugi dzień półkolonii rozpoczął się od wycieczki do Muzeum Archeologicznego. Dzieci poznały rodzaje lalek teatralnych, miały możliwość animacji pacynkami, kukiełkami oraz marionetkami.
Po obiedzie odbyło się spotkanie z funkcjonariuszami Policji. Rozmawiano na temat bezpiecznego zachowania się w kontakcie z obcymi oraz właściwego korzystania z Internetu. Dzieci miały sposobność obejrzenia radiowozu policyjnego.
Korzystając z pięknej pogody, uczestnicy półkolonii spróbowali swoich sił w grach i zabawach ruchowych na boisku szkolnym.

20 lutego. Dzień trzeci.

W środę uczestnicy półkolonii wzięli udział w zajęciach w Planetarium przy ul. Pomorskiej 16. Dzieci oglądały gwiazdozbiory, nazywały znaki zodiaku, rozpoznawały gwiazdy na nieboskłonie. Zdobyły wiele ciekawych informacji o zjawisku elektryczności.
Po powrocie do szkoły wszyscy wykonali piękne prace plastyczne pt. „Kosmos”.
Na koniec dzieci uczestniczyły w grach i zabawach ruchowych.

21 lutego. Dzień czwarty.

W kolejnym dniu półkolonii (21 lutego 2019 roku) na dzieci czekały atrakcje w Centrum Zajęć Pozaszkolnych nr 1 przy ul. Zawiszy 39. Uczestnicy półkolonii wykonali maski według własnych upodobań, wykorzystując różne materiały plastyczne, łącząc ze sobą wiele technik artystycznych. Dzieci wykazały się pomysłowością i dokładnością w wykonaniu pracy. Doskonaliły umiejętność współpracy i oczekiwania na własną kolej. Ponadto zaprezentowały w galerii szkolnej prace plastyczne pt. „Kosmos”, które wykonały w dniu wczorajszym.

22 lutego. Dzień piąty.

Ach co to był za dzień… Nareszcie wyjrzało słońce.
Uczestnicy półkolonii obejrzeli film „Jak wytresować smoka 3″. Film wszystkim bardzo się podobał. Po powrocie do szkoły dzieci wykonały ilustrację do obejrzanej historii, korzystając z programu Paint.
Na zakończenie zajęć uczestnicy otrzymali pamiątkowe zdjęcie.