Wydarzenia

Uczniowie klas ósmych od września do grudnia uczestniczyli w zajęciach „Maraton ósmoklasisty” realizowanych w ramach Programu mPotęga. Projekt dofinansowała Fundacja mBanku.

W każdy piątek spotykali się na trzygodzinne zmagania z matematyką. W czasie tych zajęć poznali strategie rozwiązywania testów, rozwiązywali arkusze egzaminacyjne, wymyślali różne sposoby rozwiązania tego samego zadania. Również sami ułożyli zadania, które chcieli mieć na egzaminie. W ten sposób powstała publikacja zawierająca autorskie zadania uczniów klas ósmych. Publikacja jest dostępna na stronie szkoły oraz tutaj Publikacja z zadaniami uczniów klas ósmych.pdf

Znaleźli się również chętni uczniowie, którzy w ramach powtórzenia, zabawy, pomocy dla innych przygotowali wirtualny EscapeRoom. Umieszczamy link na stronie szkoły EscapeRoom – Uda Ci się uciec. Autorką jest uczennica klasy 8a Alicja Wiatr.

Zapraszamy do zabawy. Link do EscapeRoomu dostępny jest tutaj: EscapeRoom Uda Ci się uciec.ppsx

Wszystkim uczniom dziękuję za tak liczny udział w piątkowych matematycznych zajęciach.

Nauczycielka matematyki

Publikacja z zadaniami uczniów klas ósmych
EscapeRoom Uda Ci się uciec


Miło nam poinformować, że uczeń klasy 8a Jan Baranowski zakwalifikował się do etapu III konkursu InstaLogik na podstawie klasyfikacji ogólnopolskiej. Janek zdobył 335 pkt/300 pkt. To nie jest pomyłka!!!
Małe podsumowanie statystyczne.
W drugim etapie sklasyfikowano 1719 osób.
Do III etapu zakwalifikowano 843 osoby, z czego 791 według klasyfikacji ogólnopolskiej, a 52 osoby według dodatkowej klasyfikacji geograficznej.
Progi punktowe dla poziomów nauczania na poziomie ogólnopolskim wyniosły:
• klasa 4 – 105/300
• klasa 5 – 115/300
• klasa 6 – 145/300
• klasa 7 – 170/300
• klasa 8 – 225/300

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom dotarcia do II etapu, a osobom zakwalifikowanym do III etapu – ogromnego sukcesu.

Nauczyciele informatyki i matematyki


Miło mi poinformować, że Karol Michalak z kl. VIb zakwalifikował się do finału ogólnopolskiego matematyczno – informatycznego konkursu InstaLogik.
Serdecznie gratuluję sukcesu i trzymam kciuki w finale!
Katarzyna Buchman
nauczycielka informatyki


Stroiki świąteczne naszych uczniów


Szanowni Państwo,
W imieniu wszystkich podopiecznych Fundacji Gajusz z całego serca dziękujemy za okazane dobro i wsparcie akcji charytatywnej „Dzieci dla Dzieci”.
To dzięki takim Dobroczyńcom jak Państwo, możemy obdarować małych pacjentów wspaniałymi prezentami.
Jesteśmy wdzięczni za ogromną wrażliwość i otwarte serca.

„Dobry człowiek jest jak małe światełko. Wędruje poprzez mroki naszego świata i na swej drodze zapala zgaszone gwiazdy.”
Phil Bosmans

Dziękujemy i życzymy radosnych Świąt Bożego Narodzenia
oraz napotkania na swej drodze równie życzliwych ludzi.
Patrycja Łodwig
wraz z wychowawcami świetlicy.


W niezwykłym i pełnym wzruszeń spotkaniu z Panią Iwoną Rucińską w ramach Ogólnopolskiego Projektu „Zaproś mnie na swoją lekcję” udział wzięli uczniowie klasy 2a i 3b. Są takie momenty, kiedy człowiek uświadamia sobie, ile zła jest obok, że słów nie trzeba, a czynów. Po spotkaniu rozgorzała dyskusja jak jeszcze pomóc zwierzętom, a wsparcie w zbiórce karmy zaproponował nam jeden ze sklepów zoologicznych. Pani Iwonie dziękujemy za spotkanie i obiecujemy nigdy nie poddawać się w dokładaniu swojej cegiełki do tego, aby choć część zwierzaków miała lepsze życie.


Niezwykli goście aktualnie przebywający w Meksyku odwiedzili nas wirtualnie ze swoją prelekcją. Sami o sobie piszą tak:
Podróże z Pazurem – czyli Iza i Piotrek, wraz ze swoim psem, Snupkiem, realizują wyprawę dookoła świata.
Są w drodze od 4 sierpnia 2017 r. Snupi zawitał już w 37 krajach na 5 kontynentach bez korzystania z samolotu. Zwiedzili całą Amerykę Południową i Centralną, Maroko, Turcję, Gruzję i Armenię, Szwajcarię i inne. Przepłynęli Ocean Atlantycki jachtem i dwukrotnie Kanał Panamski.

Są także autorami komiksu „Podróże z Pazurem – Historia łapą pisana”.

Zwiedzają ciekawe miejsca natury: górę stołową Roraima w Wenezueli, którą inspirował się twórca powieści „Zaginiony Świat”, wydmy Lençóis Maranhenses o powierzchni 1,4 tys. km2 usiane tysiącami jezior ze słodką wodą w północnej Brazylii. Przepłynęli ¾ długości Amazonki i spędzili 10 tygodni w Amazonii, zwiedzili pustynię Atacama oraz solnisko Salar de Uyuni, Oglądali wybuchy i wypływającą lawę z czynnych wulkanów w Gwatemali. Uprawiają długie, często ponad 10-dniowe, wycieczki piesze tzw. trekkingi.

Z wykształcenia Piotr jest absolwentem dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją w tematyce prawnej. Izabella jest grafikiem komputerowych ze specjalizacją motion design (animacja 3D) i dużą część swojego młodzieńczego życia spędziła w Niderlandach. Snupi to polski kundelek, adoptowany przez nich ze schroniska w 2010 r. Piotr i Iza urodzili się w 1987 r.

Ich kanały:
1. Instagramhttps://www.instagram.com/podroze_z_pazurem/
2. Facebookhttps://www.facebook.com/podrozezpazurem/
3. Youtubehttps://www.youtube.com/c/PodrozezPazurem
4. Strona WWWwww.podrozezpazurem.pl
5. Więcej informacji o komiksiehttp://www.podrozezpazurem.pl/2020/06/27/komiks-podroze-z-pazurem/

Dziękujemy za przyjęcia naszego zaproszenia.


SP120 z Łodzi nareszcie dobiła do Stacji Czechy, Słowacja i Niemcy. Ciężka to była droga, można rzec, że w listopadzie nasz pociąg się wykoleił. Ale już wróciliśmy na prawidłowe tory. Odwiedziliśmy Czechy i Słowację, gdzie poznaliśmy historię Janosika a nawet wirtualnie go kolorowaliśmy. Zawitaliśmy do Czech i naszego ulubionego przyjaciela Krecika. Wykonaliśmy bilet kolejowy dla….MIKOŁAJA. Bo nie wiem czy wiecie, ale renifery się rozchorowały i w tym roku Mikołaj podróżuje pociągiem! Do naszych dzieci trafi, bo każdy przygotował dla niego indywidulany bilet. A wszystko to umilał nam Bedrich Smetana i jego muzyka.
W Niemczech powitała nas kolęda Stille Nacht, a zaraz potem, gdy nauczyliśmy się wymawiać słowo Tannenbaum wysłuchaliśmy charakterystycznego do tego regionu utworu. Piękne to wspólne kolędowanie. Czym byłaby wizyta u naszych sąsiadów, bez odwiedzin Przyjaciół z Bremy. Mądra to baśń i jeszcze z pewnością będziemy o niej rozmawiać, ale najpierw wyślemy w świat nasze kartki świąteczne.

W poniedziałkowy poranek klasa 3b miała przyjemność wziąć udział w lekcji prowadzonej przez Panią Monikę Blondzik – pracownika Muzeum. Nasz gość, przybliżył dzieciom tematykę dzieł sztuki w bajkach, filmach i grach komputerowych. Spotkanie z Panią Moniką odkryło niezwykłe zainteresowania uczniów i ogrom wiedzy dotyczącej starożytnego Egiptu. Aż miło było posłuchać jak nasze dzieciaki opowiadały o tym, co wiedzą, co widziały i co je fascynuje. Pani Monice dziękujemy za spotkanie a naszym dzieciakom życzymy, aby ciągle rozwijały swoje zainteresowania.

WYNIKI KONKURSU PRZEDMIOTOWEGO Z MATEMATYKI Z DNIA 11 GRUDNIA 20120 R.

Dnia 25 listopada obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Misia. Z tej okazji uczniowie naszej szkoły chętnie wzięli udział w konkursie plastycznym na najbardziej oryginalnego Misia. Uczniowie wykazali się kreatywnością wykorzystując nie tylko kredki i mazaki, ale także watę, lakier do paznokci, brokat czy tkaninę.

W konkursie na Misia:
I miejsce zajęła Paulina Olewińska z kl. VIa
II miejsce zajął Kasper Muller z kl. Ic
III miejsce zajął Brajan Kwiatulski z kl. VIIc

Wyróżnienia otrzymują:
Marta Słodkowska z kl. VIIa
Zofia Kuśmirek z kl. IIIa
Blanka Gierczak z kl. VIb

Gratulujemy zwycięzcom.
Samorząd Uczniowski


5 grudnia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Wolontariusza, co idealnie w tym roku zbiegło się z poruszaną podczas doradztwa zawodowego tematyką. Wolontariat to świetna okazja do zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych. Przekonali się o tym uczniowie klasy 7b uczestnicząc w spotkaniu z Panem Przemysławem Czekałą – koordynatorem wolontariatu międzynarodowego. Nasz gość, przybliżył uczniom tematykę wolontariatu i jego historii, podkreślając jego znaczenie dla przyszłości edukacyjno-zawodowej i zachęcając do poznawania w ten sposób siebie i swoich predyspozycji. Dzięki spotkaniu uczniowie dowiedzieli się jaką formę przyjąć może wolontariat, czy są jakieś ograniczenia wiekowe, a także jak to jest z tą „bezinteresownością”. Dla Pana Przemysława działalność wolontariacka przy projekcie w Polsce, zakończyła się pracą w Rosji na stanowisku koordynatora co było spełnieniem jego marzeń. Na zakończenie uczniowie zobaczyli zdjęcie jak wygląda szkoła w innej części świata – Tanzanii.
U naszego gościa za oknem śnieg i tęgi mróz, jednak podczas spotkania wesoła i ciepła atmosfera nas nie opuszczała.

Dzisiaj kolejny dzień naszych zajęć z dala od szkolnej sali lekcyjnej, ale cały czas bardzo się staramy. Znamy już coraz więcej literek, bardzo dobrze dodajemy i odejmujemy do 10. Najwięcej przyjemności sprawiają nam zajęcia plastyczne i techniczne. Powstają kolorowe zabawki świąteczne: Mikołajki i renifery oraz piękne, kolorowe choinki. Popatrzcie na nasze prace. Pozdrawiamy wszystkich naszych kolegów i koleżanki, którzy również pracują w swoich domach. Do szybkiego zobaczenia!!!

Sztuka wystąpień publicznych nie jest rzeczą prostą, jednak można się jej nauczyć. Przekonali się o tym uczniowie klasy ósmej, biorąc udział w zajęciach prowadzonych przez Panią Magdalenę Wojnar z Zespołu Szkół Odzieżowo-Włókienniczych w Lublinie. Autoprezentacja jest jednym z tematów jakie poruszamy podczas zajęć z doradztwa zawodowego, podkreślając, że tak naprawdę jest nią każda sytuacja, kiedy my przekazujemy coś innym. Sztuka wystąpień publicznych jest zatem ściśle związana z autoprezentacją. Dzięki spotkaniu wiemy, jak walczyć ze stresem podczas naszej prezentacji, jak się ubrać, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie a także dlaczego częste zabieranie głosu jest kluczem do sukcesu. Pani Magdalena otrzymała od uczniów chyba najlepszy feedback jaki można otrzymać po swoich zajęciach. Nic dziwnego, ponieważ jej „wystąpienie publiczne” było przygotowane perfekcyjnie. Co więcej, jako nauczyciel języka polskiego, podzieliła się z naszymi uczniami kilkoma przydatnymi wskazówkami, jeżeli chodzi o egzamin ósmoklasisty w kontekście właśnie wypowiedzi pisemnej, struktury pracy, która już po wstępie ma zachęcić do dalszej lektury. To nasze drugie spotkanie w ramach inicjatywy „Zaproś mnie na swoją lekcję”, którą wszystkim serdecznie polecamy.

4a to klasa wspaniała i o higienę już zadbała,
Bo na lekcjach o zdrowiu i higienie wiedzą, że zdrowie minie, jak oka mgnienie.
Ręce myją rano i po każdym posiłku, i to bez żadnego wysiłku.
Pamiętają o maseczkach na twarzy, bo każdy swój los waży.
Myją zęby dwa, trzy razy dziennie i robią to bardzo dzielnie.
Pamiętają o myciu rąk, aby wypędzić bakterie daleko stąd.

Tak, taka jest IV a. Przekonała się o tym ich wychowawczyni Agnieszka Waniek-Gromek, gdy przeprowadziła u swoich podopiecznych lekcję o higienie. Wizualne efekty tych zajęć zobaczyć można poniżej.


W poniedziałek 30 listopada w ramach zajęć z doradztwa zawodowego uczniowie klasy 8a mieli przyjemność uczestniczyć w lekcji prowadzonej przez Pana Andrzeja Marklowskiego. Zajęcia zapadną nam w pamięci nie tylko że względu na niezwykle żywiołowy sposób ich prowadzenia, ale i ze względu na wartości jakie zostały przekazane. Nasz gość dzielił się z nami historią swojego pomagania innym. Opowiadał w jaki sposób wykorzystać swoje pasje, jak je rozwijać jednocześnie robiąc coś dobrego dla innych. Wśród mnóstwa swoich mocnych stron, Pan Andrzej wspominał i o tych słabych, jednak do perfekcji opanował sposób zamiany wszystkich swoich wad w zalety. Uśmiechów podczas zajęć było mnóstwo, dawno wszyscy nie uśmialiśmy się tak podczas zajęć. Pana Andrzeja gościliśmy w ramach świetnej inicjatywy „Zaproś mnie na swoją lekcje”, gdzie nauczyciele i nie tylko z różnych zakątków Polski dzielą się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem.

Dzisiaj uczniowie klasy Ib kolejny raz wykonali przepiękne zimowe ilustracje. Tęsknimy za szkołą i wspólna pracą, ale zdalnie również staramy się pracować jak najlepiej. Zima jest pięknym okresem, kiedy puszysta pierzynka przykrywa cały świat. Zobaczcie, jak ten świat widzą nasi pierwszoklasiści.

Podczas nauczania zdalnego uczniowie naszej szkoły chętnie włączali się w akcje organizowane przez Samorząd Uczniowski wysyłając swoje prace on-line do opiekunek Samorządu.
Dzięki ich współpracy powstały prezentacje z okazji Dnia Czarnego Kota, Dnia Postaci z Bajek oraz Dnia Pluszowego Misia.Dziękujemy za zaangażowanie wszystkim uczniom.Samorząd Uczniowski
Anna Gębarowska
Agnieszka Waniek-Gromek

Prezentacja Dzień Pluszowego Misia
Prezentacja Dzień Kota i Dzień Postaci z Bajek


Uczniowie klasy Ib jak wszyscy uczniowie starają się pięknie pracować na zajęciach zdalnych. Dzisiaj mówiliśmy o zabawach zimowych. Na zakończenie wykonaliśmy piękne prace plastyczne, aby nimi przywołać puszysty śnieg, za którym bardzo tęsknimy. Pozdrawiamy wszystkich kolegów i koleżanki z naszej szkoły i mamy nadzieję, że wkrótce się spotkamy. Zobaczcie nasze prace.
Do zobaczenia – uczniowie klasy Ib.

21 października w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery uczniowie klasy 7c wzięli udział w spotkaniu on-line z przedstawicielem zawodu Panią Sylwią Winnik. Autorka książek takich jak Dzieci z Pawiaka, Dziewczęta z Auschwitz, Tylko przeżyć, opowiedziała o swojej pracy i ścieżce edukacyjnej jaką przeszła. Uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób gromadzi się materiały do reportażu i ile może trwać napisanie książki. Mamy nadzieję, że niebawem będziemy mogli gościć Panią Sylwię stacjonarnie.

W czasie trwania Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery, uczniowie klasy 1a poprzez zabawę poznawali zawody. Z pomocą kolegów i koleżanek z klas starszych łączyli nazwy zawodów z wizerunkami ich przedstawicieli, jak również dobierali atrybuty do konkretnych działalności. Najwięcej radości sprawiły naszym dzieciakom kolorowanki o tematyce zawodoznawczej.

„Plastusiowy pamiętnik”
Uczniowie klasy pierwszej c z zainteresowaniem oglądają i słuchają fragmentów książki „Plastusiowy pamiętnik”. Wykonali nawet portrety Palstusia, które zamieszczam poniżej.
przygotowała Katarzyna Jankowska

Organizatorzy konkursu Finansoaktywni. Misja: Planujemy Budżet – Ministerstwa Finansów – przesyłali do naszej szkoły serdecznie gratulacje zwycięstwa!
Nasi uczniowie poradzili sobie najlepiej z zadaniem konkursowym Finansoaktywnych: stworzeniem projektu inwestycji realizowanej w ramach budżetu partycypacyjnego oraz wypromowaniem go w szkole lub środowisku lokalnym.
Uczniowie z całej Polski wykazali się ogromną wyobraźnią i dosłownie zasypali organizatorów konkursu Finansoaktywni twórczymi projektami. Cel był jeden – stworzenie projektu inwestycji, zrealizowanej z budżetu obywatelskiego. Spośród 118. zgłoszeń Kapituła konkursu wyłoniła 10. najlepszych prac. Zwycięzcy 6. edycji to uczniowie szkół podstawowych z całej Polski. Wśród zwycięzców znaleźli się uczniowie klasy 8c: Maksymilian Chojnacki i Antoni Karasiński. Zespół stworzył projekt inwestycji realizowanej w ramach budżetu partycypacyjnego oraz wypromował go w szkole/środowisku lokalnym: projekt pt. „LETNI CHILL”.
Gratulacje!!!

W dniach 12 – 16 października uczniowie klas II i III uczestniczyli w CODE WEEK. W ramach Tygodnia Kodowania pracowali ze stroną code.org, budując skrypty w świecie Minecraft oraz Elsy. Nauka poprzez zabawę wszystkim się spodobała.


Z okazji Dnia Edukacji Narodowej wszystkim pracownikom życzymy radości, uśmiechu i sukcesów w pracy. W tym dniu uczniowie naszej szkoły pamiętali również o byłych pracownikach i wysłali im własnoręcznie wykonane kartki z życzeniami.
Samorząd Uczniowski

MATEMATYKA W ŻYCIU CODZIENNYM

„Najważniejszy jest plan! Czyli o tym jak tworzyć i analizować budżet.”

Uczniowie klas: 7c, 8a, 8b, 8c wzięli udział w programie edukacyjnym Finansoaktywni, organizowanym przez Ministerstwo Finansów. Misja tegorocznej edycji brzmi: Planujemy budżet. Dzięki udziałowi w programie uczniowie dowiedzieli się m.in. jak duże znaczenie ma budżet – od osobistego i rodzinnego, aż po budżet państwa oraz w jaki sposób możemy decydować o wydatkach w naszym miejscu zamieszkania.

Patronat honorowy nad tegoroczną edycją objął Minister Edukacji Narodowej.

11 zespołów z naszej szkoły wzięło udział w konkursie!

Z klasy 7c:

-Murowaniecki Wojciech, Michalski Joachim, Karalus Mateusz;

-Wieczorek Wiktoria, Ślazyk Łucja, Czapnik Martyna;

-Ciesiołkiewicz Zuzanna, Fornalczyk Hanna, Nosek Natalia;

-Siuda Oliwia, Niedziałkowska Karolina, Kołacińska Wiktoria.

 

Z klasy 8a:

-Jakubowska Olga, Lamorska Aleksandra;

-Wiatr Alicja, Pyrzanowska Zuzanna, Sęczkowska Michalina;

 

Z klasy 8b:

- Kacprzak Julia, Oleksiewicz Amelia, Pierlejewski Jan;

-Zajder Igor, Gurdała Franciszek, Stoiljković Ivan;

 

Z klasy 8c:

-Tworek Zuzanna, Potz Katarzyna;

-Karasiński Antoni, Chojnacki Maksymilian;

-Maciejewska Maja, Stupińska Hanna, Bilek Martyna;

 

Prace zostały złożone! Gratulacje!

Jesteście niesamowici, kreatywni i wytrwali.

Z niecierpliwością oczekujemy na wyniki, które pojawią się pod koniec października 2020 r.

Katarzyna Wróbel

nauczycielka matematyki