Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kodowanie z planszówkami na kole informatycznym

Kto powiedział, że kodować można tylko przy komputerze? Uczniowie kl. IV a tworzyli 4 listopada w ramach koła informatycznego algorytmy, wykorzystując do tego... planszówki. Godny podkreślenia jest fakt, że kodowali z grami, które sami otrzymali od Ministerstwa Cyfryzacji za udział w Tygodniu Kodowania. Okazało się, że zaprogramowanie robota tak, by dogonił pionek przeciwnika i jednocześnie ominął postawione przeszkody, nie jest takie proste. A jeśli na dodatek algorytmy można tworzyć tylko z dobranych kart, odpowiedni ruch na planszy może stać się nie lada problemem.

Czwartoklasiści radzili sobie z tym wyzwaniem całkiem nieźle. A ile było przy tym emocji i radości, wie tylko ten, kto ich obserwował. Nauka tworzenia algorytmów stała się świetną i efektowną zabawą!