Świetlica

W naszej świetlicy miło spędzamy czas na wspólnych zabawach plastycznych, podczas których uczestnicy budzą w sobie artystyczne dusze. Oto efekty naszych poczynań.
Udanych wakacji!


Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego pod tytułem „Pejzaż letni”.
Oto laureaci:
1. Karolina Michalska kl. II b
2. Gabriela Mastalerz kl. III a
3. Paulina Walkowska kl. II b
Wyróżnienia:
1. Julian Szałapski kl. II a

Gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów w twórczości plastycznej.


„Słonko w górze świeci,
Weselą się dzieci.
Każdy dobry nastrój ma,
Niechaj wiosna długo trwa!”

Korzystając z pięknej pogody popołudniami wybieramy się na szkolne boisko. Dzieci czekające na rodziców po lekcjach mają okazję uczestniczyć w zabawach rekreacyjno – sportowych na świeżym powietrzu. Kształcimy przede wszystkim naszą koordynację ruchową oraz orientację czasowo – przestrzenną. W trakcie zabawy uczymy się ponadto zasad uczciwej rywalizacji, koleżeństwa, dzielenia się sprzętem oraz współpracy.


29 maja był długo wyczekiwanym przez nas dniem. Właśnie wtedy, mieliśmy ogromną przyjemność gościć u nas wolontariuszki z Fundacji Izy Milińskiej Kocia Mama. Od 3 lat spotykamy się z ludźmi Fundacji czerpąc z ich wiedzy i doświadczenia. W tym roku edukacja była zaskakująca, gdyż towarzyszyły jej 3 maleńkie kocie dzieci, znalezione przez naszych gości w śmietniku. Kłopot, Problem i Komplikacja bo tak na imię mają maleństwa, towarzyszyły dziś dzieciom z klas pierwszych. A właściwie to dzieci towarzyszyły im, ponieważ są to jeszcze małe bezbronne istoty całkowicie zdane na człowieka. Kociaki miały dużo szczęścia. Trafiły na dobrych ludzi po tym, jak źli postanowili się ich pozbyć. Wszyscy trzymamy mocno kciuki za zdrowie Kłopotka, Problemu i Komplikacji i jeszcze raz dziękujemy Fundacji za to, że mimo wielu obowiązków i trudności nigdy nie odmawia i zawsze chętnie dzieli się z dziećmi swoją wiedzą.


Czekając z niecierpliwością na słoneczko, przywołujemy kilka wspomnień z marcowych zabaw na świeżym powietrzu.


Ostatnie z zajęć przyrodniczych poświęciliśmy na wpływ zanieczyszczonej wody na organizmy żywe. Obejrzeliśmy krótki filmik pokazujący jak będzie wyglądać nasza planeta za kilkadziesiąt lat, jeżeli nadal będziemy „karmić” ją taką ilością śmieci. Dzieci wykonały przepiękną pracę plastyczną, przedstawiającą z jednej strony jak nie powinno wyglądać środowisko życia organizmów wodnych i z drugiej to zdrowe i czyste.


Dzisiejszy dzień pełen był działań plastycznych. Oto efekty naszej pracy.


Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego pod tytułem „Pejzaż wiosenny”.

Oto laureaci:
Jan Bogołębski kl. I
Marcelina Soroka kl. II
Paulina Wałkowska kl. II

Wyróżnienia:
Hanna Wittich kl. I
Zofia Kłos kl. II

Gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów w twórczości plastycznej.


Zakończyliśmy kiermasz wielkanocny „Prezent od zajączka”. Całą uzbieraną kwotę, a było to 643,55 przeznaczyliśmy na zakup karmy dla zwierząt, która zostanie przekazana Fundacji pomagającej kotom. Dziękujemy za wszelką pomoc i zaangażowanie w nasze działania.


Owady i kwiaty są zwiastunami wiosny. Nie mogło ich zatem zabraknąć i u nas. Piękne dekoracje wykonane przez naszych uczniów zdobią świetlicę i wprowadzają w przyjemny nastrój.


Nasza świetlica miała przyjemność wziąć udział w akcji przygotowania kartek z życzeniami dla osób chorych, przebywających w szpitalu. Mamy nadzieję, że ten drobny gest z naszej strony wywoła uśmiech na twarzy pacjentów.


Jak co roku, w okresie przedświątecznym organizujemy kiermasz wielkanocny „Prezent od zajączka”. Jak zawsze możemy liczyć na nasze dzieciaki, które prowadzą go z ogromnym zaangażowaniem. Tradycyjnie zebrana kwota zostanie w całości przeznaczona na zakup karmy dla potrzebujących zwierząt.


W ostatnim czasie do naszej świetlicy coraz częściej zagląda Pani Wiosna. Przypomniała nam ona ostatnio, że marzec to miesiąc wysiewu ziół. O właściwościach zdrowotnych roślin niewiele się mówi, a szkoda, ponieważ możemy z ich świata czerpać dużo dobrego. Posialiśmy zatem koperek, szczypiorek i oregano, tworząc mini szklarnie z bogactwem witamin. Zabawa w ogrodnika bardzo spodobała się naszym uczniom, dlatego korzystając z ich zaangażowania przesadziliśmy kwiatki, aby mogły jeszcze piękniej rozkwitać w naszej świetlicy razem z dziećmi.


Wśród wielu różnorodnych form zajęć świetlicowych bardzo lubianymi przez dzieci są zajęcia o charakterze plastycznym. Dają one wiele radości, wzmacniają poczucie własnej wartości i rozwijają wyobraźnię. Powstają bardzo ciekawe prace. Oto efekty naszych poczynań.


Małe ziarenko wśród piasku, a potem już tylko długotrwały proces obróbki…i tak mamy szkło. Pracowaliśmy z nim wykonując małe lampiony, malując malutkie słoiczki, które później stały się upominkiem dla naszych bliskich. Bo miło tak czasem wręczyć komuś dla nas ważnemu coś bez okazji.


O tym, że zwierzęta w cyrku nie są szczęśliwe, nie każdy wie. Dlatego my staramy się szerzyć wiedzę na ten temat, pokazując, czym różni się życie zwierząt w niewoli od tego w ich naturalnym środowisku. Poruszając tę tematykę, pracowaliśmy z krótkim komiksem o historii słonika, a także wykonaliśmy pracę plastyczną, pokazującą szczęśliwe na wolności zwierzęta.


5 lutego w ramach dnia bezpiecznego internetu, podczas zajęć świetlicowych nasze dzieciaki projektowały w prostym edytorze graficznym plakaty promujące bezpieczeństwo w sieci.


Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego pod tytułem „Pejzaż zimowy”.
Oto laureaci:
1. Jagoda Wittich kl. I
2. Igor Wasiak kl. I
3. Jan Bogołębski kl. I

Wyróżnienia:
1. Jagoda Juśkiewicz kl. I
2. Aleksandra Jaskółowska kl. I
3. Nicole Jabłońska kl. I

Gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów w twórczości plastycznej.


W sobotni wieczór 2 lutego jedna z naszych nauczycielek miała ogromną przyjemność uczestniczyć w Gali z okazji 11 urodzin Fundacji Izy Milińskiej Kocia Mama. Podczas tego wydarzenia, na ręce Pani Katarzyny złożone zostało wyróżnienie za współpracę z Fundacją i aktywny udział w działaniach edukacyjnych związanych ze zwierzętami wśród społeczności szkolnej. Nie szczędzono nam miłych słów ze strony Pani Izabeli Milińskiej założycielki Fundacji, podkreślając zaangażowanie we wspieranie działalności Fundacji i organizację naszej pracy. Podczas Gali usłyszeliśmy piękne słowa z ust Prezesa NIK Pana Krzysztofa Kwiatkowskiego, który podkreślił jak ważna jest edukacja i pokazywanie nie tylko dzieciom, ale i dorosłym, że świat nie składa się jedynie z pięknych i kolorowych rzeczy, że należy również mówić o tych szarych i smutnych, w tym tych smutnych, kalekich i porzuconych zwierzętach, bo tylko to może dać impuls do zmian. Dlatego, jesteśmy ogromnie wdzięczni za uhonorowanie nas wyróżnieniem i obiecujemy, że będziemy dalej całą społecznością szkolną intensywnie edukować i pokazywać świat nie tylko z perspektywy „pełnej miski i ciepłego legowiska”.


2 lutego z piątku na sobotę spędziliśmy noc w murach szkoły. Były tańce, zabawy sportowe, poszukiwania zagubionych przedmiotów i uroczyste odśpiewanie sto lat z okazji urodzin jednej z uczestniczek. Noc świetlicowa stała się już tradycją w naszej szkole. Minęła tak szybko…, że już nie możemy doczekać się następnej. W sumie nie ma się co dziwić, bo czas mija szybko, gdy człowiek dobrze się bawi.


29 stycznia dzięki zaangażowaniu uczniów i rodziców zorganizowaliśmy kiermasz BABECZKA DLA KOTECZKA. Dochód uzyskany ze sprzedaży słodkości w kwocie 276 zł przeznaczyliśmy na zakup mokrej i suchej karmy dla kotów. Jest to prezent od społeczności szkolnej z okazji 11 urodzin Fundacji Izy Milińskiej Kocia Mama. Fundacja co roku gości w naszej szkole promując ideę wolontariatu, szerząc wiedzę i łamiąc stereotypy na temat kociego życia. Jeszcze raz składamy Fundacji najlepsze życzenia urodzinowe. Aby każdy dzień przynosił radość z pomocy naszym braciom mniejszym.


Nowy rok rozpoczął się dobrze i będzie jeszcze lepiej. Nie brakuje nam kreatywnych pomysłów i sił na ich realizację. Pierwszoklasiści przygotowali kalendarz na rok 2019, przedstawiający pory roku. W ciągu kilku ostatnich dni uczniowie wykonali również postacie i żaglówki z łupin orzechów. Oto efekty ich pracy.


Poniższe piękne prace powstały podczas realizacji tematu „Ryba źródłem kawasów omega 3 i 6″. Mięso ryby jest bardzo niedoceniane, zwłaszcza przez dzieci, dlatego staraliśmy się troszeczkę przekonać do posiłków bogatych w ryby. Wykonaliśmy pracę plastyczną – akwarium, gdzie rybki dzieci wykonały z makaronu muszle. Efekt? Proszę ocenić samemu – my jesteśmy zachwyceni.


Ile procent organizmu zajmuje woda, czy może jej kiedyś zabraknąć i jakie są sposoby na jej oszczędzanie to kilka pytań, nad którymi zastanowiliśmy się w ramach zajęć. Podzieliliśmy zasoby wodne na zdatne do picia i te, które na niewiele nam się przydadzą. Najtrudniejszym elementem było wymyślenie haseł, zachęcających do oszczędzania wody. Tradycyjnie nasze rozważania zakończyła praca plastyczna – tym razem były to wodne głębiny.


Dzięki zorganizowaniu w grudniu kiermaszu bożonarodzeniowego udało się zebrać 396 zł. Cała kwota została przeznaczona na zakup mokrej karmy dla psów i kotów. Ta w ilości 51.53 kg została przekazana OTOZ Animals w Łodzi do rozdysponowania dla potrzebujących zwierzaków.
Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się i wsparli naszą zbiórkę. Szczególnie dzieciom, które przygotowywały ozdoby na kiermasz a także aktywnie go prowadziły tj. Szymon Lasota, Maja Kamińska, Łucja Kołodziejczyk.


U nas w świetlicy w dalszym ciągu przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia idą pełną parą. Dzieci kolorowały kredkami bombki, z papieru kolorowego tworzyły choinkę, Mikołaja oraz kartki świąteczne, a z masy solnej lepiły świeczniki. Oto efekty naszej pracy.


Okres świąt to czas, kiedy ludzie trochę bardziej otwierają swoje serca na potrzeby innych. Właśnie dlatego nasze dzieciaki zaangażowały się w przygotowanie kiermaszu. Zebrane pieniążki, tak jak to było w przypadku kiermaszu wielkanocnego wykorzystane zostaną na zakup karmy dla zwierząt, którą następnie przekażemy organizacji zajmującej się pomocą pokrzywdzonym przez człowieka zwierzętom.


Zimowy, świąteczny klimat zawitał również do naszej świetlicy. Dzieci przygotowały piękne dekoracje, jak również wspólnymi siłami ubrały choinkę. Zabawy przy tym było co nie miara.


Nasi uczniowie dziś wcielili się w rolę detektywów …
Poszukiwali ciekawostek oraz mitów dotyczących zdrowego odżywiania. Największym zaskoczeniem dla naszych uczniów okazało się to, że etykieta znajdująca się na wielu produktach nie jest spójna ze składem podanym na opakowaniu.
Po dzisiejszych zajęciach wszyscy jednogłośnie stwierdzili: „Będziemy czytać skład produktów spożywczych”.


Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego pod tytułem „Pejzaż jesienny”.
Oto laureaci:
1. Nikola Banasiak kl. II
2. Hanna Wittich kl. I
3. Julian Szałapski kl. II
Wyróżnienia:
1. Kacper Michalak kl. I
2. Agata Abramczuk kl. II
Gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów w twórczości plastycznej.


Zmiana pory roku powoduje, że możemy dostrzec zwierzęta, które wcześniej nie dawały się poznać. W poszukiwaniu pożywienie zbliżają się coraz bliżej zasiedlonych terenów. W jedno z listopadowych popołudni rozmawialiśmy zatem o lisach. Wyszukiwaliśmy w internecie ciekawostek na ich temat, następnie dzieciaki w prostym edytorze graficznym rysowały to rude zwierzątko.


Znajomość środowiska, które nas otacza jest niezwykle istotna. Dlatego w ostatnim czasie rozmawialiśmy o darach ziemi – grzybach. Poznaliśmy grzyby jadalne i trujące i ustaliliśmy zasady jakich należy przestrzegać na grzybobraniu. Całość zwieńczyła praca plastyczna – grzyby i runo leśne, z wykorzystaniem masy solnej.


Od 2008 roku obchodzony jest w październiku Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. Z okazji tego święta w naszej świetlicy zorganizowany był konkurs plastyczny pod hasłem: „Okładka do ulubionej książki”. W konkursie wzięło udział 15 uczniów. Uczestnicy wykazali się dużym zaangażowaniem i pomysłowością. Wśród nich wyłoniono trzech zwycięzców oraz przyznano trzy wyróżnienia.
Oto laureaci:
1. Jagoda Juśkiewicz kl. III a – „Dziewczynka z zapałkami” H.CH. Andersen.
2. Paweł Bukowiecki kl. V a – „Central Park. Kraina Koe” J. Windy.
3. Paulina Walkowska kl. II b – ” Kopciuszek” J. Grimm, W. Grimm.
Wyróżnienia:
1. Jan Wiśniewski kl. IV a – „Opowiadania (nie) dla wszystkich” P. Beręsewicz, N. Kucharska.
2. Aleksandra Sęk kl. III a – Jaś i Małgosia” J. Grimm, W. Grimm.
3. Zofia Prośniak kl. I b – ” Kopciuszek” J. Grimm, W. Grimm.
Laureatów konkursu spotkała niespodzianka, w postaci nagrody rzeczowej- książki.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów w twórczości plastycznej.


Uczniowie ze świetlicy szkolnej stworzyli prace plastyczne nawiązujące tematyką do setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Oto efekty pracy naszych podopiecznych.


Dziś „mali kucharze” poznali sposób przygotowania czekolady. Jak wiadomo czekolada to doskonałe źródło magnezu. Dzięki niej jesteśmy szczęśliwsi ponieważ rośnie poziom serotoniny i endorfin. Dzieci nauczyły się rozpoznawać „dobrą czekoladę” wśród sklepowego asortymentu. Na zakończenie niezwykle słodkich zajęć, każdy samodzielnie przygotował smaczną, słodką przekąsekę – oczywiście z użyciem czekolady dobrej jakości.


Bajki to świat pełen magii, cudownych bohaterów, gdzie dobro zwycięża ze złem. To kraina, w której dziecko czuje się dobrze. Dzieci poprzez bajki uczą się umiejętności twórczego myślenia, budowania poczucia własnej wartości i rozwiązywania problemów. Dlatego w naszej świetlicy odbywają się zajęcia czytelnicze z elementami bajkoterapii, podczas których uczniowie w przyjaznej atmosferze poznają świat uczuć i obowiązujących norm społecznych. Oto miś wykonany przez dzieci w ramach zajęć pod tytułem „Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu”. Wszystkim biorącym udział dziękujemy i zapraszamy do wspólnej zabawy.


Konkurs pt. „Kukiełka z warzyw i owoców” rozstrzygnięty. Dziękujemy za wszystkie piękne prace, które otrzymaliśmy. Oto lista nagrodzonych:

Klasy I-III

I – Wasiak Natasza
II – Banasiak Nikola
III – Dwornik Maria

Wyróżnienia
Bednarek Dominik, Borys Stanisław, Mostowska Maria

Klasy IV-VI

I- Gąsior Kinga
II – Szymański Franciszek
III – Kaczmarek Maja

Wyróżnienia
Wieczorek Wiktoria, Woźniak Kamil, Szot Zosia


Dlaczego pies nie powinien nosić materiałowego kagańca, w jaki sposób pomóc mu, gdy jest bardzo gorąco i dlaczego zawsze warto mieć go na smyczy, gdy spacerujemy w mieście, to tylko kilka z pytań, na które odpowiedzieliśmy sobie podczas spotkania, związanego z byciem odpowiedzialnym opiekunem psa.
Wiemy już, że szczęśliwy psiak to nie ten, który ma mnóstwo zabawek a ten, który ma nas – odpowiedzialnych opiekunów poświęcających mu swój czas.


Drugie życie przedmiotów – czyli czy i do czego można wykorzystać odpady. Tematyką tą omówiliśmy podczas popołudniowych zajęć. Wyjaśniliśmy pojęcie recyklingu na podstawie krótkich filmów edukacyjnych, zastanowiliśmy się na co pozwala jego zastosowanie. Wykonaliśmy również organizery na biurko z rolek po papierowych ręcznikach i papierze toaletowym nadając tym samym drugie życie tym przedmiotom.


W grupie zawsze raźniej. Wtedy niekoniecznie lubiane czynności stają się bardziej przyjemne. Dlatego lekcje w świetlicy staramy się odrabiać wspólnie, ucząc się od siebie wzajemnie i stosując koleżeńską pomoc.


Jesień w tym roku bardzo nas rozpieszcza. Piękna pogoda sprzyja zatem zabawom na świeżymy powietrzu. Dzieci aktywnie spędzają czas po lekcjach, nawiązują nowe przyjaźnie a to wszystko wśród pięknej jesiennej scenerii jaka otacza nasze boisko i plac zabaw. Trzymajmy kciuki, aby pogoda dopisywała jak najdłużej.


Obchodzony 4 października Światowy Dzień Zwierząt stał się inspiracją do działań, których efekty przedstawiamy poniżej. Rozmawialiśmy o odpowiedzialności, jaka jest związana z posiadaniem zwierzaka, pracowaliśmy z tekstem i muzyką. Zastanawialiśmy się nad tym, czy to człowiek udomowił zwierzęta, czy może to one postanowiły zostać udomowione. Poznaliśmy historię małych i wielkich kotów, a także obaliliśmy mit, że kot boi się wody. O zwierzakach pamiętamy każdego dnia, stąd tak często pojawiają się one w naszej rozmowie i wytworach.


Wtorkowe popołudnie spędziliśmy rozmawiając o życiu jeży. Poznaliśmy sekretne życie tych niewielkich, niezwykle aktywnych jesienią zwierzątek, zastanowiliśmy się dlaczego są pod ochroną i w jakim języku się porozumiewają. Na koniec wykonaliśmy pracę plastyczną przedstawiającą jeża w jesiennej palecie barw.


W naszej świetlicy widać już pierwsze oznaki jesieni. Prace przygotowane przez dzieciaki zdobią sale i wprowadzają w świetny nastrój, pomimo niesprzyjającej aury.


Informacje o pracy świetlicy

Świetlica jest miejscem, w którym dzieci mogą miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić czas przed rozpoczęciem lekcji i po zakończeniu zajęć lekcyjnych czekając na rodziców.

Głównym celem działalności świetlicy jest zapewnienie uczniom opieki w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych i rozwijanie ich zainteresowań.

Zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć uczniom przebywającym w świetlicy proponujemy udział w różnorodnych formach zajęć świetlicowych:

  •  zajęcia plastyczno-manualne: rysowanie ołówkiem, kredką, malowanie farbami, wycinanki, wydzieranki.
  • zajęcia ruchowe, zabawy na świeżym powietrzu,  ćwiczenia doskonalące sprawność fizyczną.
  • zajęcia dydaktyczne – zabawy słowne ćwiczenia w poprawnym czytaniu,  zgadywanki itp.
  • zajęcia z wykorzystaniem środków audio-wizualnych znajdujących się w świetlicy.
  • zajęcia wyrównawcze, pomoc w odrabianiu zadań domowych, przygotowanie się do lekcji z pomocą wychowawcy świetlicy.
CELE I ZADANIA ZAJĘĆ OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZYCH:

1. Zapewnienie uczniom przebywającym w świetlicy bezpiecznych warunków spędzania czasu wolnego na terenie szkoły.

2. Organizowanie pomocy w nauce, tworzenie warunków do nauki własnej.

3. Organizowanie gier i zabaw ruchowych w pomieszczeniu i na powietrzu mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny.

4. Uczestnictwo w kulturze, organizowanie kulturalnej rozrywki oraz kształtowanie nawyków kultury życia codziennego.

5. Upowszechnianie i kształtowanie zasad kultury zdrowotnej, nawyków higieny i czystości.

6. Rozwijanie i uczenie samodzielności.

7. Współdziałanie z rodzicami, wychowawcami klas i innymi nauczycielami.

8. Kształtowanie postawy bezinteresownej pomocy bliźnim oraz zwierzętom.

9. Upowszechnianie i kształtowanie zasad bezpiecznego korzystania z komputera i zasobów internetowych.

10. Przekazywanie treści wychowawczych.

 

REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ

1. Świetlica jest czynna każdego dnia, w którym odbywają się zajęcia w szkole w godzinach od 7.00 do 17.00.
2. Do świetlicy przyjmowani są uczniowie z klas I –VIII.
3. Zapisu dziecka dokonuje rodzic poprzez wypełnienie karty zgłoszenia do świetlicy – (załącznik nr 1 do regulaminu świetlicy).
4. Karta zgłoszenia do świetlicy zawiera podstawowe dane o uczniu.
5. Uczniowie powinni być odbierani ze świetlicy przez dorosłych. W przypadku odbierania dzieci przez inne osoby, niż rodzice, osoby te muszą posiadać pisemne upoważnienie podpisane przez rodziców wraz z numerami dowodów osobistych w/w osób. Bez tych danych upoważnienie nie będzie honorowane.
6. Jeżeli dziecko wraca do domu bez opieki osoby dorosłej, np. ze starszym rodzeństwem, musi posiadać pisemne oświadczenie, że rodzice wyrażają na to zgodę i ponoszą całkowitą odpowiedzialność za dziecko podczas jego powrotu do domu.
7. Odbiór dziecka ze świetlicy szkolnej odbywa się według wewnętrznego regulaminu. (Regulamin odbioru dziecka ze świetlicy).
8. Dziecko podczas pobytu na boisku jest odbierane osobiście przez rodzica bądź wyznaczoną osobę (należy o tym poinformować wychowawcę świetlicy).
9. W przypadku zmiany danych zapisanych w karcie zgłoszenia do świetlicy, np. numeru telefonu osób odbierających, należy niezwłocznie zawiadomić o tym wychowawcę w celu uaktualnienia informacji.
10. W świetlicy prowadzone są różnorodne zajęcia, np. ruchowe, plastyczno – techniczne, dydaktyczne, muzyczne, czytelnicze, relaksacyjne. Dzieci mają również czas na zabawy własne. Istnieje możliwość odrabiania lekcji.
11. Uczniowie mogą wychodzić ze świetlicy jedynie za zgodą nauczyciela.
12. Uczniowie będą wychodzić ze świetlicy na zajęcia dodatkowe pozalekcyjne, po przyjściu nauczyciela, który prowadzi zajęcia i od tego momentu bierze odpowiedzialność za uczniów oraz za ich powrót do świetlicy. Fakt odebrania ucznia bezpośrednio po zajęciach dodatkowych należy zgłosić wychowawcy świetlicy.
13. W świetlicy przebywać mogą wyłącznie dzieci zdrowe. W przypadku zachorowania dziecka, wychowawca powiadamia o tym fakcie rodzica, który zobowiązany jest do niezwłocznego odebrania dziecka ze szkoły.
14. Świetlica nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione w niej przedmioty o znacznej wartości ( np. telefony komórkowe) i przyniesione zabawki.
15. Rozstrzygnięć w sprawach nieujętych w niniejszym regulaminie dokonuje dyrektor szkoły.
16. Regulamin obowiązuje od 1 września 2018 roku.

REGULAMIN ODBIORU DZIECKA ZE ŚWIETLICY

1. Do odbioru dziecka ze świetlicy uprawnione są wyłącznie osoby wskazane w karcie zgłoszenia. W wyjątkowych okolicznościach dziecko może być odebrane ze świetlicy przez osobę wskazaną przez rodzica (nie znajdującą się w karcie zgłoszenia). W takim przypadku rodzic telefonuje do szkoły, wskazując osobę odbierającą dziecko. Osoba upoważniona do odbioru okazuje wychowawcy świetlicy zgodę do odbioru dziecka ze świetlicy podpisaną przez rodzica, potwierdza swoją tożsamość poprzez okazanie dowodu osobistego i podpisuje zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
2. Rodzice ponoszą odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odbieranego ze świetlicy przez upoważnioną przez nich osobę.
3. Rodzice (osoby upoważnione) po odebraniu dziecka przejmują nad nim odpowiedzialność nawet, jeśli przebywają na terenie szkoły.
4. Zgłoszenie odbioru dziecka jest jednoznaczne z jego wypisem z listy obecności świetlicy. Nie można ponownie oddawać dziecka pod opiekę świetlicy.
5. Rodzice (osoby upoważnione) nie mogą odbierać dziecka ze świetlicy, podczas trwania zajęć dodatkowych – zobowiązani są do czekania, aż do momentu ich zakończenia.
6. Do zadań wychowawców świetlicy nie należy odbieranie dzieci z zajęć dodatkowych, ponieważ dezorganizuje to pracę świetlicy. Aby zapobiec tego typu sytuacjom prosimy rodziców o dokładne zapoznanie się z grafikiem zajęć dodatkowych dzieci.
7. Rodzice (osoby upoważnione) nie wchodzą na teren szkoły (świetlicy) po odbiór dziecka. Zobowiązani są do czekania przy drzwiach wejściowych, a o zamiarze odbioru dziecka informują wychowawców przez widedomofon.
8. Osoba, która przyszła po dziecko informuje o tym fakcie przez wideodomofon wychowawcę świetlicy (podaje swoje imię i nazwisko oraz imię i nazwisko odbieranego dziecka).
9. Fakt odebrania ucznia bezpośrednio po zajęciach dodatkowych należy zgłosić wychowawcy świetlicy przez wideodomofon.
10. Przytrzymywanie i blokowanie drzwi wejściowych jest surowo wzbronione. Związane jest to z zapewnieniem bezpieczeństwa pozostałym dzieciom przebywającym na terenie szkoły.
11. Uczeń nie może być zwolniony z zajęć ani opuścić świetlicy jedynie na podstawie telefonu od rodziców.
12. Jeśli dziecko nie będzie chciało opuścić świetlicy z osobą upoważnioną przez rodziców, nadal pozostanie pod opieką nauczyciela, a on niezwłocznie skontaktuje się telefonicznie z rodzicami w celu ustalenia dalszego postępowania. 13. W przypadku złego samopoczucia dziecka lub innych okoliczności pielęgniarka (wychowawca świetlicy) informuje telefonicznie rodzica o zaistniałej sytuacji. Jeżeli rodzic nie może odebrać dziecka osobiście, wskazuje osobę, która to uczyni. Wskazana przez rodziców osoba musi przy odbiorze dziecka okazać się dowodem tożsamości. Odbiór dziecka potwierdza czytelnym podpisem w sekretariacie szkoły.
14. Pracownik świetlicy może odmówić wydania dziecka w przypadku, gdy stan osoby odbierającej dziecko wskazuje na spożycie alkoholu lub zachowanie tej osoby jest agresywne. W takim przypadku nauczyciel świetlicy ma obowiązek zatrzymać dziecko do czasu wyjaśnienia sprawy oraz skontaktować się z drugim rodzicem lub osobą upoważnioną przez rodziców.
15. Osoby odbierające dziecko zobowiązane są do przestrzegania godzin pracy świetlicy.
Świetlica jest czynna codziennie w godzinach:7.00-17.00.
16. Jeżeli dziecko nie zostanie odebrane do godziny 17.00 wychowawcy realizują procedury postępowania przewidziane w przypadku pozostania dziecka w świetlicy po godzinach pracy. Wychowawca kontaktuje się telefonicznie z rodzicami dziecka, a następnie powiadamia dyrekcję o zaistniałej sytuacji. Jeśli wychowawca nie nawiążę kontaktu z rodzicami i nieobecność w/w osób przedłuża się do 30 minut, dyrektor szkoły lub wychowawca świetlicy zawiadamia policję. Jeżeli sytuacja taka powtarza się więcej niż jeden raz, dyrektor powiadamia sąd rodzinny.
17. Odbierane dziecko ubiera się w szatni, a następnie prosi osobę z obsługi dyżurującą przy przeszklonych drzwiach o ich otworzenie.

 JEDNORAZOWE UPOWAŻNIENIE DO ODBIORU DZIECKA